serendipitybanner.jpg

11. tammikuuta 2015

My Christmas

11. tammikuuta 2015
Heippa! Joulusta on jo reilut kaksi viikkoa, mutta halusin silti tulla tänne vähän kirjottelemaan minkälainen mun joulu oli täällä Atlantin toisella puolen ja näin ekaa kertaa omasta perheestä erossa. Mulle joulu on yksi vuoden ihanimmista juhlista ja rakastan joulua yli kaiken, koska aina kokoonnutaan perheen kanssa yhdessä juhlimaan. Tämä joulu oli siis ihan täysin erilainen, ei isoa perhettä ja sukulaisia ympärillä, ei aamusaunaa, eikä jokavuotisia perinteisiä jouluruokia. Joulu täällä ei ollut parempi, ei huonompi, vain erilainen. Silti mulla oli kyllä hieman koti-ikävä, ja skypettelinkin kotiin jouluaattona.

Jouluaaton mä alotin kokkailemalla joulupuurot. Vaikka en oo koskaan ollut mikään kova puuron ystävä, niin oon täällä alkanut sitä syömään haha.. siitä vaan tulee niin kotoisa fiilis. Mun italialainen ystävä tuli kanssa naapurista syömään aamupuurot, koska hän niin rakastui siihen! Valitettavasti host mom oli aaton kipeänä sängyssä, joten minä, Lora ja host dad sekä heidän eno kokkailtiin illallinen. Aattona ei syöty mitenkään ihmeellisesti, se isompi jouluillallinen oli joulupäivänä. Joululahjat avataan täällä amerikassa yleensä 25. päivä, mutta me avattiin ne aaton ja joulupäivän välisenä yönä kello 12, koska se on tämän mun host perheen perinne!

Mulla ei ollut mitään isompia lahjatoivomuksia tänä vuonna, koska täällä amerikassa olo on paras lahja mitä oisin voinut ees toivoa. Sain silti vaikka minkälaisia lahjoja mun host perheeltä, ja oon niin kiitollinen kaikesta! Joulupäivänä host mom oli jo paremmassa kunnossa, ja syötiin perheen kanssa iso jouluillallinen jonka jälkeen otettiin hieman kuvia. Monesti amerikkalaiset ottaa kuvia pyjamissa, mutta tässä perheessä he ruukaavat ottaa ne mekoissa. Mä ehdotin että otettas kahdet kuvat, ensin mekoissa ja sitten pyjamat päällä, ja niin me tehtiin haha!

Joulun aika sekä uusivuosi meni molemmat ihan vilauksessa ohi. Mun uusivuosi ei ollut ihan mitä oisin kuvitellut, mutta silti vietin sen hyvässä seurassa, sehän se tärkeintä! Mun vuosi 2015 lähti käyntiin itse asiassa vähän huonosti, sillä sairastuin flunssaan heti ensimmäisenä päivänä.. ja flunssa täällä on paljon pahempi kuin Suomessa, hyi sanon mä. Nyt oon jo kuitenkin selättänyt kuumeen ja kurkkukivun, jäljellä on enää yskä jonka kanssa taistelu jatkuu. Ei tää pelkkää kuumeilua oo kuitenkaan ollut, on paljon kivojakin juttuja tapahtunut! Viime maanantaina tuli 5 kuukautta täyteen täällä, mistä mulla on tosiaan hieman ristiriitaiset fiilikset. Oon iloinen että oon selvinnyt täällä omin päin jo 5 kuukautta, mutta samalla oon surullinen että puolet mun vaihtovuodesta on jo ohi, ja samalla oon iloinen että 5 kuukautta on vielä jäljellä!
IMG_1599 IMG_1626
IMG_1649
IMG_1656 IMG_1675

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! :-)